какой свап ты имеешь ввиду?например снять д15б и поставить д17а(со стрима например) если у тебя без втека нужна коса и мозги под втек.мне так обьясняли
А кто нить в курсе, реально достать живую S2000, скока мио долларов это выйдет, откуда ее привезти и где брать запчасти и вообще все!?!?!)
800-1000 2008г я слюни пускаю. Нужно околосток или сток искать.
F20A
This engine was used in the 1990–1993 CB3 and CB4 Honda Accord 2.0Si and Si-T in Japan.
Specifications
Bore × Stroke: 85.0 × 88.0 mm
Displacement: 1997 cc
Valve Configuration: DOHC, 16 valves
Compression ratio: 9.5:1
Max power: 150 hp (112 kW) @ 6100 rpm
Max torque: 137 lb·ft (186 Nm) @ 5000 rpm
F20B
This engine series was used in the CF4, CF5, CF9, CL3 Honda Accord and Honda Torneo from Japan. It uses a DOHC VTEC cylinder head similar to the H22A found in the Prelude but was designed to comply with many countries' sub-2.0 liter tax. The automatic transmission versions received the lower hp version (180 hp), as it was tuned for more mid-range torque than its manual transmission counterpart. The F20B manual version also utilized stronger cams, intake and throttle body from the H22 type S. The difference between f20b manual (200 hp) and auto (180 hp) is cams, intake, throttle body and the gearbox for manual come with t2t4.
Specifications
Accord SiR wagon, SiR-T F20B 97-01 2.0 L
Valve train: four-cylinder, DOHC VTEC, 16-valve
Bore: 85.0 mm
Stroke: 88.0 mm
Displacement: 1997 cc
Torque: 145 lb·ft (197 N·m) @ 5500 rpm
Horsepower: 197 hp (147 kW) @ 7000 rpm
Red line: 7400 rpm
Compression: 11.0:1
Fuel control: OBD-2
F20C
Main article: Honda F20C engine
This engine was a radical departure from previous F engines, and only shared basic dimensions such as bore spacing. It was designed specifically for the Honda S2000 and shares some engineering with the Honda K engine. A long-stroke F22C1 variant was also produced.
Specifications:
Year: 2000+
Displacement: 1,998 cc (121.9 cu in)
Compression: 11.5:1
Power: 240 bhp @ 8300 rpm
Torque: 152 lb·ft (206 N·m) @ 7000 rpm
Redline: 9000 rpm
VTEC Engagement: 6000 rpm
F22B
This engine was used in the 1992–1996 Honda Prelude Si in Japan. It is similar to the H23A.
Specifications
2.2 L
Bore × Stroke: 85.0 × 95.0 mm
Displacement: 2156 cc
Valve Configuration: DOHC, 16 valves
Compression ratio: 9.3:1
Max power: 166 hp (119 kW) @ 6500 rpm
Max torque: 158 lb·ft (215 N m) @ 6000 rpm
Сделают как будто у тебя 150сил двигатель . F20A вместо F20C
---------- Сообщение добавлено 15.05.2013 в 19:37 ----------
http://m.auto.ru/list/?3a764cd8c862c...t_id=0&stime=0 цены ломят ппц ...
Последний раз редактировалось Ars84; 15.05.2013 в 20:38.
Короче замена двигателя на другой это несусветный ))))гемор , неоправданный на седьмом колене , если только не на К серию, а это бюджет , который можно добавить и купить тапок
Ну а если у вас пи. ... Да мотору и хотите что то покруче , то это d17a c мехой s40 или 80 я точно не помню Ден должен полюбому сказать!
Но тут если у вас акпп , то можете ее выкинуть , она на другом моторе не поедет а если поедет но как пьяница от наливайки, да и подрамник тоже переваривать, а в идеале выкинуть. )))
Не парьтесь , берите контракники )))) ине обижайтесь , а то вас так много и все хотят на чужом ххххх в рай въехать, а точнее потратить 30 тыщ и ездить на мускул карах
---------- Сообщение добавлено 16.05.2013 в 00:32 ----------
Еле нашел , ну эт для К серии, но это капля в море непредвиденных расходов
http://www.ebay.com/itm/Hasport-Moto...8339b3&vxp=mtr
www.redliners.ru/talk/viewtopic.php?f=20&t=80946 Хорошее состояние судя по фото.