Всё правильно - момент посередине, мощность в конце) Поэтому движки высокооборотистые
Всё правильно - момент посередине, мощность в конце) Поэтому движки высокооборотистые
artbern, +1 , чем меньше жмешь тормоз во время поездки тем больше экономишь.
koct88 , на 8 поколении i-vtec работает другим образом, так что смеятся было все таки лишнимВот выдержка про ее работу:
So the new SOHC i-VTEC implementation is an entirely new implementation, quite unlike those already in use. Under normal driving conditions, the R18A runs on its normal set of cam-lobes which in a completely reversed role, Honda calls the 'hot-cams'. So VTEC-off on the R18A means it can be considered to be running high cams. When the right conditions are acheived for fuel economy, VTEC engages the 2nd set, the 'low' or 'economy' cams. Thus VTEC-on on the R18A means it is running low cams. More importantly is VTEC engages the low-cams only if the right conditions for fuel economy are acheived. If they are never acheived, like when we are driving aggressively for the whole trip for e.g., VTEC will never open on the R18A. Thus it is a completely different idea from the VTEC implementations of old where VTEC will always open after a certain rpm, irregardless of the driving conditions. This is also the reason why Honda feels it is justified to call this new implementation an i-VTEC implementation, 'i' of course meaning 'intelligent'. This is because the engine/ECU is 'smart' enough to know if conditions are right or not for VTEC to engage. This new mode of operating is clearly illustrated in the 3-dimensional torque-rpm-driving load chart on the left (supplied by Honda). Note the standard torque curve. This is the line right at the top of the chart and VTEC never activates across this torque curve. On the other hand, VTEC opens across a fairly wide range of driving conditions, in the shaded portion inside the torque curve. So if our throttle pedal position or other critical driving conditions are outside the shaded portion, the R18A will not engage VTEC at all.
Таким образом для экономичной езды нужно плавно ездить и не поднимать обороты выше 3500 .
При движении накатом лампочки горят ну и когда обороты не очень большие + газ нажимаешь немного совсем
s.a.v.,
Я перескакиваю на следующую,после того как набираю 2000 оборотов)получается очень экономно)
скажу вам, как самый мудрый и старый человек в этой ветке
1. лампочки зависят не только от расхода, но и от передачи и скорости
на 1 передаче расход около 10л - это 2 лампочки
а на 6 передаче 2 лампочки это 6 литров (примерно)...т.е. от скорости не мало зависит
2. если хочешь реально сэкономить не пользуйся круиз-контролем или умей правильно им управлять - в горку понижай скорость, с горки либо нейтралку включай, либо повышай скорость
3. на трассе тормози двигателем или заранее включай нейтралку
4. 1-2-3-4-5-6 экономичней, чем 1-2-6...проверено не раз
5. ВТЭК работает всегда, только на разных оборотах работает по-разному, как сказано выше
6. экономнее ехать не 110, а 90 - 4-4,5 литра получится
7. переключаться в районе 2500 об/мин
средний мой расход за всю эксплуатацию при продаже составил 6,5 литра, пробег 28000
соотношение - небольшой город 60%, трасса 15%, Калининград с пробками 25%
Эксперт по экономии топлива Николай![]()